jom terjah

Monday 9 January 2012

pelangi di kala senja (part 2)

"miah, kenapa susah sangat aku nak lupakan dia? aku kan dengan firdaus sekarang manakan elok aku menyimpan hati pada insan lain" luah anna pada kawannya miah.. miah " anna bukan ke mak awak tak restu awak teruskan hubungan dengan dia...kenapa tak awak terus terang saja pada dia situasi awak sekarang?? sambung miah lagi.. "mungkin firdaus bukan untuk awak....tapi siapa tahu mungkin hadi untuk awak" tersentak aku mendengar kata-kata miah " apalah awak ni miah kata macam tu pula.. tak mungkin la..perasaaan saya saja tu" saja aku menafikan kata-kata miah.. "apalah awak ni..jodoh semua Allah yang tentukan. kita tak tahu pun siapa yang ditentukan untuk kita kan" kata-kata miah membuka sedikit fikiranku..
    "erm...tapi tak kan saya tinggalkan firdaus. awak tahu berapa lama dia sanggup menunggu saya.. saya tak sampai hati nak buatkan dia frust. dia da tak ada siapa lagi" "anna cubalah cari kebahgiaan awak bukan simpati pada orang" terdiam aku mendengar kata-kata miah.
    'saya terima apa saja yang mak awak katakan mengenai saya', kedengaran suara firdaus memecahkan suara ombak pantai morib. 'saya tidak sebaik yang mak awak mahukan" sambungnya lagi. "bukan itu maksud mak....." belum sempat aku menyudahkan ayatku "jangan awak risau sudah tentu awak boleh dapat yang lebih dari saya" membuatkan aku terkedu mendengar kata-katanya. berlalu firdaus meninggalkan anna ditiup angin sepoi-sepoi bahasa.. tidak terkata anna dibuatnya. anna hanya terngiangkan kembali kata-kata firdaaus sebentar tadi.
     anna, "macam mana mak. firdaus da tak nak ada apa-apa. anna ingat tak kan kawan pun tak boleh. apa anna nak buat sekarang ni mak?? bertubi-tubi persoalan diacukan pada ras ibunya. "anna sayang, itu yang firdaus mahukan. kamu da cakap dengan cara yang baik. biarkan dia berlalu. mungkin itu yang terbaik buat masa sekarang. kamu teruskan saja study lagi penting kan sayang" kata-kata ras sangat menenangkan hati anna.
mungkin itulah yang terbaik buatku untuk saat ini.. baik aku teruskan fokus pada pelajaranku. ia tidak akan mengganggu masa-masa aku. pasti ia akan berlalu dengan sangat baik. "detik hati kecil anna untuk menenangkan kecelaruan hatinya..
                                   akan datang part 3.....:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...