jom terjah

Wednesday 8 February 2012

menyesal



assalamualaikum
jika aku menyesal pada hari ini sudah pasti aku tidak akan sekali-kali menjejakkan kaki berhadapan dengan jalan hidup yang aku pilih kini. berani mencuba sesuatu yang baru dari jiwa dan keinginan.
  jika aku menyesal sudah pasti aku menyesal untuk tidak terus mengejar impianku. apa yang lama dulu diidamkan untuk menjadi doktor.

jika aku menyesal sudah pasti aku tidak berani meneruskan langkahku semakin laju melangkah menggapai apa yang seharusnya aku kejar.
  jika aku menyesal sudah pasti aku tidak akan berada di mana aku berada sekarang memikirkan kekecewaan yang ada.
jika aku menyesal aku mungkin tidak seperti hari ini. berani menghadapi apa yang bukan aku inginkan. mungkin jika aku menyesal aku tidak akan berada di nilai memandangkan aku mahukan di sintok.
  jika aku terus menyesal pasti aku sangat mudah berputus asa dengan apa saja kemungkinan yang akan berlaku.
          Namun semuanya sudah tertulis bahawa aku adalah diriku yang pada hari ini menerima suratan yang telah tertulis buat diriku.
   jika merungut seolah-olah aku tidak menerima apa yang telah ditetapkan buatku. jika aku menyesal seolah-olah aku tidak bersyukur atas nikmat yang dikurniaakan padaku.
jangan pernah menyesal jika setiap apa yang diinginkan tidak dapat dikecapi. kerana sesungguhnya Allah yang menyusun atur segala perjalanan hidup kita sama ada berliku-liku atau lurus tidak berbatu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...