jom terjah

Thursday 26 January 2012

alhamdulillah sudah sampai masanya

assalamualaikum semua..
hari ini saya ingin meluahkan rasa syukur mendengar satu berita yang amat memeranjatkan apabila bestfriend akan melangkah ke alam perkahwinan tidak lama lagi. syukur kepada illahi kerana memudahkan urusan Nawal Iffah Syakirah Kamaruzzaman setelah lama menanti insan yang tepat untuk dijadikan pembimbing dan imam buat dirinya.
   tahniah buatnya walaupun masih ada beberapa bulan sebelum bergelar isteri kepada yang 'bertuah' tersebut. justeru teringat kata-kata zaman budak-budak meningkat dewasa "agak-agak siapa diantara kita yang akan kahwin dulu..." sekarang sudah jelas jawapannya.
    rasa gembira sangat mendengar berita dari insan yang kita sayang. hanya perasaan sebagai seorang kawan masih lagi termangu-mangu adakah benar seorang insan bergelar bestfriend akan menamatkan zaman bujangnya tidak lama lagi...? seperti seolah-olah mimpi rasa semalam masih lagi bergelak bergosip sana sini.
     namun apa yang dapat dilakukan doakan yag terbaik buat dirinya agar dia mampu mengharungi hari-hari mendatang dengan baik dan penuh kesabaran serta keikhlasan.
    buat sahabat yang disayangi yang lain sesungguhnya ingatlah walaupun jalan kita sudah hampir diakad nikahkan namun jika Allah kata sampai disitu jodoh kita dengan si dia pastinya bersabarlah kerana sesungguhnya Allah tahu apa yang terbaik buat kita. dan ingatlah juga perkara yang berlalu mampu menjadikan kita kuat menghadapi ujianNYA..
    buat yang bakal atau yang sedang mengenali hati budi masing-masing ingatlah sesungguhnya sejauh mana dan sekeras mana kita berusaha mendapatkan namun jika belum tiba masanya maka dia bukan jodoh kita yang telah ditulis terbaik buat kita.. dan pastinya berdoa adalah satu-satunya jalan yang paling terbaik..
alhamdulillah...
    kepada semua harap maaf sekiranya coretan kali ini mungkin ada yang terasa di hati atau ada yang mungkin berasa saya tidak sesuai membahaskannya..
    sekian saja wassalam..

4 comments:

  1. insyaAllah apabila smpai masanya nti dan apbila sudah bertemu insan yg sdah ttulis buat sya..

    ReplyDelete
  2. waahh , sekarang memang musim orang kahwen lahh . hadoi . jillah , kite ntah bile kann ? kan ?

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah ble smpai msa kita nti adla huda..kita tggu jela kn..ad nti y tbaik..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...